Dermapen

Hej på er kompisar!
 
Idag har jag provat något spännande. Jag var i stan på "Beauty by Lina" för att testa Dermapen. Jag har ju som bekant haft problem med akne under mina tonår och fick en del ärr efter att aknen läkt ut. Det syns inte jättebra på bilden nedan, men jag har lite röda prickar och gropar i kinderna som blivit kvar som ärr efter aknen. Det är inte så farligt, är ju något man kan leva med, men jag har funderat på att prova Dermapen som sägs vara en lyckad metod för att jobba bort akneärr. 
 
 
Bilden ovanför tog jag igår kväll och bilden nedanför är tagen när jag kom hem efter behandlingen. Man blir väldigt röd direkt efter behandlingen och kan ha kvar rodnad det första dygnet. De stora röda prickarna är ställen som hudterapeuten punktbehandlade lite extra länge eftersom det är där jag har de största ärren. Så nu ser jag lite rolig ut, men det kommer att lägga sig. Jag fick också med mig en speciell ansiktsrengöring och en kräm som jag skall använda idag och imorgon. Ligger rodnaden kvar väldigt mycket imorgon fick man lov att sminka sig tolv timmar efter behandlingen. Men vi får se hur det ser ut imorgon. Det kändes i alla fall som att det gjorde något med huden och jag ser fram emot att se hur resultatet blir. Det kan ta några veckor, men man brukar se resultat ganska snabbt sade hudterapeuten. 
 
 
Ta hand om er kompisar,
 
Vi hörs!

Kommentera här: