Påsken och serietips

Hej på er kompisar!
 
Jag har haft lite problem med blogg.se som inte varit min kompis på senaste, har inte kommit in på min blogg, men nu verkar det funka. Så här kommer ett gammalt inlägg från i påskas som aldrig kom upp!
Jag måste tipsa om en ny svensk serie av Camilla Läckberg som är heeelt i min smak! Drama, känslor, och kanske lite smörigt då och då. En klassisk såpopera, med andra ord. Och dessutom skådas fantastiska miljöer från underbart soliga sommardagar på västkusten.
 
Serien handlar om två rivaliserande kusthotell i den fiktiva badorten Saltsjövik. Hotel Mistral som är det ena hotellet är inspelat på Ästrad Vingård i Tvååker (exteriörerna) och Saltsjöviks strandhotell är inspelat på Ocean Hotel i Falkenberg (exteriörerna). Först tyckte jag att det såg ut som Hotel Tylösand, men efter att ha bildgooglat lite närmare kom jag fram till att så inte var fallet. När jag däremot såg en skymt av en flagga för Falkenbergs kommun vid en av strandscenerna i serien kopplade ihop Saltsjöviks strandhotell med Skrea Strand och Ocean Hotel. Övriga stadsbilder är inspelade i Varberg vilket bland annat går att känna igen på strandpromenaden, innerstaden och inhamnen.
 
I övrigt har påsken varit lugn och fin. Det blev påsklunch hos mormor och morfar på långfredagen och sedan några fina dagar med sol i Ugglarp. På söndagen blev det lite firande hos Alexanders mamma och partner med Alexanders syskon och respektive och på måndagen träffade vi Alexanders pappa och partner. Det blev en händelserik påsk, men samtidigt väldigt lugn och stillsam. Bra, med andra ord. 
 
Hoppas ni haft en fin påsk,
 
Ta hand om er kompisar,
 
Vi hörs!
 
 






Kommentera här: